Hade ju faktiskt roligt igår i alla fall

Igår kom jag in på ett evangemang på facebook. Det handlade om att demonstrera utanför kolmården för att de skulle släppa delfinerna eftersom de led i fångenskap. Det var inte många som skulle dit men gud så roligt jag hade! Det var väldigt många som argumenterade emot deras påstående med ren och skär fakta om att de inte alls lider, utan lever ett bra liv. Men de kom med argument som: Det är fel att ta delfiner från det vilda, de kan inte beta sjögräs på botten och att de lider så att de hellre måste dödas än få leva lyckligt som de är. 
Jag kunde såklart inte hålla mig från att kommentera deras inlägg ooch förklarade för dessa människor att de inte är viltfångade, äter ABSOLUT inte sjögräs och att de inte lider någonstans. Det var lite tråkigt eftersom ingen argumenterade emot mina kommentarer men det var i alla fall roligt att läsa andra personers diskussioner. Det är nästan så att man ska åka dit och titta på när dessa 20 pers ska gå utanför ingången och skrika "SLÄPP DELFINERNA ELLER DÖDA DEM, DE LIDER!" x'D